Våra företagstjänster
- Så mycket mer än bara flytt
Det auktoriserade alternativet för dig som värderar service, kvalitet och trygghet
Mer än bara flytt
Våra företagstjänster - mer än bara flytt
Flyttjänster
Vi utgår från era behov och era förutsättningar. En företagsflytt, stor som liten, ska vara enkel. Med tillgång till vår långa erfarenhet, bredd av tilläggstjänster och stor flexibilitet hjälper vi er både före, under och efter flytt.
Lager och Logistik
En logistikpartner som kompletterar er med det ni behöver. Allt från orderplock till tillfälligt buffertlager. Från komplett last mile services till enkelt utlämningsställe för era kunder i Gävle/Gävleborg.
På plats service
Ibland behövs bara en extraman, ibland behövs någon som tar helhetsansvaret. Vi tar uppdrag där ni får tillgång till bred kompetens, flexibilitetet och framför allt medarbetare med mycket hög serviceanda och effektivitet.
Vårt erbjudande
Flyttjänster
- Besiktning och planering av hela flytten
- Tips och råd
- Packmaterial och flyttkartonger
- Specialemballering av känsliga föremål
- Nedpackning
- Demontering av möbler, väggfästen mm
- Återbruk och återvinning
Lager och Logistik
- Orderplock
- Lokalt omsättningslager
- Regional omsättningslager
- Arkivering av dokument och akter
- Destruktion av dokument
- Kapacitetslager
- Magasinering
På plats service
- Sista milen (last mile logistics)
- Monteringstjänster av kontorsmöbler
- Tillfälliga eller kontinuerliga behov av extraman
- Bortforsling och transport till återvinningscentral
Vanliga frågor
Hur många kartonger behöver vi till vår flytt?
Det är väldigt olika beroende på vilken verksamhet ni bedriver. En vanlig tumregel brukar vara att man beräknar ca. 3-4 kartonger per arbetsplats. Vid arkivpackning kan man räkna ungefär 1 kartong per hyllmeter.
Kan vi köpa kartonger och flyttmaterial hos er?
Självklart! Du hittar vårt sortiment på vår webbshop.
Bokar du din flytt med oss får du låna kartonger kostnadsfritt. Kartongerna lämnas tillbaka senast 14 dagar efter din flytt.
Kör ni ut och hämtar våra lånade flyttkartonger?
Vi gör allt för att din flytt ska gå så smidigt som möjligt. Önskar du utkörning och inhämtning av dina lånade kartonger kan du enkelt boka prisvärd körning via oss. Prata med någon av våra säljare för tidsbokning.
Hur långt i förväg behöver vi boka vår flytt?
Det mest optimala är att ni bokar er flytt minst 1 månad innan. Detta för att ni ska ha möjlighet att packa i lugn och ro, samt säkra er plats i vår kalender. Skulle det dyka upp något akut finns vi såklart här för er även då
Finns det någonting som ni inte flyttar?
Vi flyttar det mesta, men det finns vissa saker som vi inte flyttar pågrund av säkerhetsskäl.
Gods ni måste flytta på egen hand:
- Kyl & frysvaror
- Brandfarliga ämnen
- Brandsläckare
- Vapen
Kan ni köra även utanför Gävle?
Även om Gävleborg är vår bas så hjälper vi självklart våra kunder till eller från andra destinationer.
Vi utför körningar över hela Sverige på kunds begäran.
Kan ni även ta hand om återvinning?
Självklart kan vi hjälpa er med det ni vill avyttra från er verksamhet. Vi har en helt egen återvinningscentral som vi då tar er återvinning till och återvinner enligt konstens alla regler. Med egen återvinningsstation ökar vi effektiviteten och kan korta våra transportvägar.
Vi arbetar även mycket med återbruk. Kontorsmöbler som skall avyttras försöker vi i första hand återbruka för att minimera miljöpåverkan.
Läs mer om vårt återbrukskoncept på www.gefleco.se
Hur ska vi förbereda oss inför flytten?
Förberedelserna är A och O för en effektiv och säker flytt.
Det viktigaste av allt när en verksamhet skall flyttas är att packning och märkning är väl förberett och klart på flyttdagen.
Vi har tagit fram ett märk & packningssystem som är väl beprövat. Följer ni våra instruktioner och tips kommer er flytt effektiviseras avsevärt.
Kan vi få hjälp med uppmontering av nya kontorsmöbler av er?
Givetvis kan vi hjälpa er att montera era nya kontorsmöbler. Vi har lång erfarenhet av möbelmontering tillsammans med några av marknadens mest välkända möbelleverantörer.
Vi kan även hjälpa er med montering av t.ex. whiteboards, hyllsystem, lysarmaturer, etc.
Måste jag boka tid för att hämta ut gods jag magasinerat hos er?
Ja, du måste boka en tid om du vill hämta ut något du magasinerat hos oss. Tidsbokning bör göras 48 timmar innan uthämtning.
Kan jag hämta ut mitt magasinerade gods på en helg?
Självklart! Hör av dig till någon av våra säljare och boka en tid. Kom ihåg att du bör boka din tid senast 48 timmar innan ditt besök.
Utför ni flyttuppdrag även på helger?
Precis som de flesta andra så behöver vi också vila ibland. Kan din flytt endast utföras under en helg? Kontakta oss så lovar vi att se över möjligheten.
Flyttar ni kassaskåp?
Ja, vi flyttar kassaskåp, säkerhetsskåp eller andra tunga föremål också för den delen.
Vi har bra moderna hjälpmedel och lång erfarenhet av dessa typer av flyttuppdrag.
Vill du prata flytt, lagring eller uppdrag med oss?
Fyll i formuläret under “Jag vill bli kontaktad” eller ring oss!
Martin Bohlin
026 - 18 40 20
martin@gefleflytt.se
Henrik Wigren
026 - 18 40 18
henrik@gefleflytt.se